rekuperacja gdańsk


Ustawienia klimatyzacji

Osoby posiadające dostęp do różnych miejsc przebywania większej ilości osób przekonują się o tym, jak wiele jest obecnie rodzajów klimatyzacji. Dobrej jakości klimatyzacja montowana jest w domach i blokach mieszkalnych oraz w samochodach i wszelkiego rodzaju budynkach użyteczności publicznej. Można także korzystać z różnego rodzaju maszyn wspomagających działanie głównej klimatyzacji. Sposób jej działania prowadzi do tego, że temperatura panująca w jakimś pomieszczeniu zaczyna spadać do określonego poziomu pozwalającego na sprawne w nim funkcjonowanie. Dzieje się tak dzięki dobrze ustawionym wszystkim parametrom funkcjonowania klimatyzacji przystosowanym do miejsca jej montażu. Dlatego zawsze warto korzystać z pomocy specjalistów podczas montażu klimatyzacji.


Montaż samochodowej klimatyzacji

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała. Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści. Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów. Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.


Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

rekuperacja gdańsk

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Dodane: 28-08-2019 21:06

Widok do druku:

rekuperacja gdańsk